lördag 10 maj 2008

Rågsvedsdagen 2008

När jag kommer ut från tunnelbanan ljuder musiken från Rågsveds Torg. Jag har smitit från vänsterpartiets förberedande möte inför kongressen för att vara med på årets viktigaste dag i min stadsdel. Glada människor strömmar ner mot centrum. Det är Rågsvedsdagen som ordnas av Rågsveds samhällsförening tillsammans med andra verksamma i området. Då visar vi allt bra i Rågsved, det som tidningarna aldrig skriver om. Engagemanget för Rågsved och för andra, kulturen i skolorna, föreningslivet, viljan att göra gott.

Vänsterpartiet Vantör är på plats med bokbord och presentation från scenen. Mest åtgång har våra V-märken och Skyll inte på mig, jag röstade rött-märken - hos barnen! För mig som är ledamot av stadsdelsnämnden är det viktigt att få tillfälle att prata med Rågsvedsbor. Varje gång får jag med mig något som vi kan arbeta politiskt med. Den här gången kommer det att bli en skrivelse om äldreomsorgen och att man låter mycket vårdbehövande äldre bo på servicehus istället för på vård- och omsorgsboende. Folk "på golvet" kan nämligen berätta om effekterna av alliansens skattesänkarpolitik!

Inga kommentarer: