lördag 8 september 2007

En meningsfull dag

Idag gav jag blod. Gör det om ni kan, ni kan rädda liv. Dessutom känner man sig väl till mods efter ett besök på Södertappen. Personalen är ett under av vänlighet, det finns fika, man kan läsa tidningar och vila på en brits under blodgivningen. Snälla systrar, för jag har aldrig sett någon man, kommer med juice och järntabletter. Uppiggad av dagens goda gärning åkte jag pendel och tvärbana till Årstadagen vid Årsta torg. Jag hade med mig flygblad om att göra Årstaskogen till naturreservat och Årstafältet till landskapspark. Och nyhetsbrev om Stockholmsdagen den 6 oktober där Årstafältet ska debatteras. Så träffade jag Mervi (s), en god kamrat från stadsdelsnämnden som tillsammans med bland andra v:are i Årsta har startat ett nätverk om Årstaskogen. Tyvärr hann jag inte till Cyklopens kulturhus vid Högdalstoppen, som hade digert premiärprogram i helgen.

Inga kommentarer: