lördag 8 september 2007

Minus blir plus i högerns räknelära

Nu har hösten kommit till Rågsved, del 2. Vårdcentralen ska få mycket mindre pengar eftersom alliansen i landstinget inte ger extra pengar till fattiga områden längre. Det blir rättvisare så säger sjukvårdslandstingsrådet Reinfeldt. Det blir extraslantar för många äldre och ersättning för tolkar istället. Och sen blir det mer pengar om läkarna tar många besök. Men tänk om de sjuka inte har tolk med sig fast de inte förstår, om det behövs extra förklaringar för de som inte förstår eller de som har det svårt på grund av sociala problem. Och tänk om någon vill ta upp flera problem. Då går det inte ha besök på löpande band och då blir det inga pluspengar.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Rosa!

Hittade just din blogg. Kul att läsa! Det kommer jag göra så ofta den uppdateras.

Om jag får så länkar jag gärna till dig från min blogg

/Mattias

Rosa sa...

Hej Mattias. Kul att du gillar att läsa min blogg, du får gärna länka till den. Vill du så kan jag länka till din blogg också. /Rosa