Välkommen till vänsterns politiska analys, tänker jag när jag läser DN/Stockholm om småbarnsföräldrar som anklagar Täbymoderaterna för att vara naiva i sin övertro på effektiviteten i privata företag. "Det finns inget som säger att en förskola blir bättre för att den privatiseras" säger bankchefen som röstat moderat i hela sitt liv.
Föräldrar i nätverket Barn i Täby vill "... ha hög kvalitet, inte låg kostnad". När den moderata ideologin drabbar de egna barnen, då protesterar även de mest mörkblå väljarna. Så länge andra drabbas tiger hälsan still. Frågan är bara vilka slutsatser som de borgerliga barnfamiljerna i Täby drar när det gäller sambandet mellan kommunens skattenivå och kvaliteten...
Nytt högre mål för byggandet av allmännyttiga hyresrätter
-
I Stockholms stads budget för 2023 sätter det rödgröna styret ett nytt
högre mål för hur många hyresrätter som stadens allmännyttiga bostadsbolag
ska byg...
3 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar