Fick en revisorsrapport ( Dnr 420-172/2009) om rektors roll och ansvar i min hand. Från stadsdelsnämnden vet vi att centraliseringen av grundskolan bröt sönder samverkan med förskolan. I revisorsrapporten läser jag att samverkan mellan grundskola och gymnasieskola inte heller finns, trots att det var en intention med att flytta grundskolan. Vem hittar den röda tråden i lärandet nu?
Rektorer har långt till politiker i utbildningsnämnden. Grundskolerektorer anser att det nära stödet uppifrån minskat sedan de kom till utbildningsförvaltningen. Friheten att påverka sin skola var större i stadsdelsnämnderna. Gymnasierektorer undrar om deras signaler når till politiken. IG vill jag ge denna FP-toppstyrda utbildningskoloss!
Nytt högre mål för byggandet av allmännyttiga hyresrätter
-
I Stockholms stads budget för 2023 sätter det rödgröna styret ett nytt
högre mål för hur många hyresrätter som stadens allmännyttiga bostadsbolag
ska byg...
3 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar