Enskede-Årsta-Vantörsborna är mest missnöjda i Stockholms stad med bristande snöröjning enligt klagomålen till trafikkontoret. Som min tidigare V-kollega i stadsdelsnämnden i Vantör Per Sundgren alltid brukade säga, har både röda och blåa majoriteter haft problem att göra invånarna nöjda med snöröjningen.
Inte underligt att Söderortsborna klagar tänker jag, för enligt Mittisöderort förra veckan snöade det två decimeter mer i Söderort än i stan. Över detta rår inga andra än vädergudarna, men borgarnas flyttning av snöröjningen från stadsdelsnämnderna till trafik- och renhållningsnämnden har uppenbarligen inte gjort situationen bättre.
Nytt högre mål för byggandet av allmännyttiga hyresrätter
-
I Stockholms stads budget för 2023 sätter det rödgröna styret ett nytt
högre mål för hur många hyresrätter som stadens allmännyttiga bostadsbolag
ska byg...
3 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar