onsdag 6 augusti 2014

Drömmen om Norrbotniabanan kan bli verklighet!

Var igår på mitt första torgmöte i valrörelsen. Inte i Stockholm, Vantör utan i Västerbotten. Det råkade sammanfalla med att jag är på semester i min uppväxtstad Skellefteå där Jonas Sjöstedt höll sitt första torgmöte i denna valrörelse! Självfallet pratade Jonas mycket och om det stora behovet av Norrbotniabanan, som faktiskt kan bli verklighet om vi rödgröna vinner valet om några veckor. 

Jag kommer ihåg när det gick att åka sovvagn till Skellefteå. När tåget ersattes med rälsbuss och vanlig buss och driften började läggas ut på entreprenörer blev det mer krångligt. Det blev flyget i fortsättningen, flyget som till och med är billigare än tåget. Helt uppåt väggarna med prissättningen, eftersom tåget är bästa ressättet är klimatsynvinkel! Men nu vågar jag drömma om tåg igen ...


Här kan du läsa om Vänsterpartiets nya järnvägssatsningar i Norrland:
Och här bloggar Jonas om torgmötet:
Gå gärna med i Facebookgruppen "Norrboniabanan - högsta möjliga tempo" som samlar mer än 4000 medlemmar och där jag är en av administratörerna

Inga kommentarer: