lördag 18 april 2015

Du som missade Snösätra idag!

       
Människor strömmade idag mot Spring remake 2015 i Snösätra. Aldrig sett så mycket folk här.

En underbar känsla att i mitt Rågsved se de fantastiska konstverken skapas mitt framför ögonen. 

Snygga tröjor med ett emblem, som jag gillar skarpt, såldes för 200 kr i  kaffeserveringen.
 Motiven växlade, allt kan en inte gilla, men bra att det finns något för alla ....
Kan förstå hur folk har det, som bor nära konsthallarna. Så ska det vara i alla stadsdelar, Gärna gratis!
Det ska aldrig vara långt till kulturen. Fast de traditionella konsthallarna mäter sig ju inte mot det här!
 Ser ut som en insekt, men vem vet?
Många målningar var under arbete, så resultatet kan vi i bästa fall se först imorgon.
Här en tjej som målade. Såg flera andra tjejer också, så mansdominansen kanske håller på att brytas?
Här en målning med politisk udd. De skarpögda ser Göran Persson och Jimmie Åkesson liksom en karikatyr på F!
 Även utanför områden målades det friskt ...
 Snälla motiv varvades med mer groteska och svarta målningar
Nakna kvinnor tycks vara populärt att måla. kanske för att det ändå är mest män som håller i sprayburkarna. De kvinnor jag såg fokuserade inte på nakna manskroppar ...
Så var denna virtuella konstvandring slut. Rekommenderar ett besök in natura imorgon för att se resten ...

2 kommentarer:

Anna Fredriksson sa...

Jag missade men jag ska ta mig dit med mina söner med det snaraste!

Rosa sa...

Det blir garanterat en upplevelse!