lördag 6 december 2008

Rädda kvinnoverksamheten

Det kom ett mejl ...

"Till de förtroendevalda i stadsdelsnämnden för Enskede-Årsta-Vantör
Vi kvinnor som deltar och har deltagit i kvinnoverksamheten vill uppmana Dig som förtroendevald att ompröva nedläggningen av kvinnoverksamheten.
Varför lägga ner kvinnoverksamheten, en verksamhet endast för kvinnor som fungerar och har goda resultat.

Statistiken visar att de flesta kvinnor som deltog i kvinnogrupper hade bättre resultat än de kvinnor som deltog i blandade grupper.
Ta inte ifrån oss vår trygghet och väg från utanförskap, till drogfrihet, bättre livskvalitet och ett värdigt liv."


Jag kan inte säga annat än att jag håller med. Jag hoppas vid min gud, om jag varit troende, att det går att hitta en lösning så att Kvinnoverksamheten räddas.

Med vänsterpartiets budget hade det inte varit några problem, men den borgerliga budgeten kräver nedskärningar uppåt 18-19 mnkr för att gå ihop när nästa år är slut.

Inga kommentarer: