fredag 7 mars 2014

Från en Rågsvedsbo om Perssons Betong och friområdet


Brev till Kräpplagruppen som skickas ut till politiker i staden:
 
"Hej! Sven Löfberg ordförande i den lokala hyresgästföreningen Rågstintan I Rågsved.

Jag flyttade till Rågsved 1957 då var jag 8 år då var det en betongfabrik där därav namnet Perssons Betong där vart stenar som man grävde upp till betong som man sedan byggde Rågsved av,  

Därav dessa nartuliga platåer som finns kvar på denna plats har parkteatern spelet många föreställningar och det har varit andra evenemang där. Jag har i många år velat ha en fast scen dansgolv och att elen skulle fixas till, och så har det blivit tack vare att exploateringskontoret hörsammade min vädjan dom hörde av sig till mig och undrade vad jag ville göra då berättade jag det och så vart det jag är väldigt glad och stolt att ha fått vara med och utforma Perssons som jag ville ha det, så nu kör vi välbesökta valborgsfirande och andra aktiviteter där med hjälp av övrigt föreningsliv i Rågsved

Så där kan ni av naturliga skäl inte bygga några hus för ni vill väl inte vara med att ta bort något som har blivit en tradition för oss i Rågsved med omnejd, sen pratas det om att det ska byggas miljövänligt och att man ska kunna bevara grönsakerna längre jag fattar inte vad ni menar med det, det kan väl inte bli mer miljövänligt som det är nu med alla kollonilotter som är utnyttjade till fullo det är ju kö till att få någon, och där bevarar dom grönsakerna längre så det räcker med det, sen så måste vi tänka på växtligheten och alla djur som bor där nere ni kan väl inte bygga bort dem också.

Nej låt oss få behålla vårt friområde som det är och vår Perssons Betong.

 

Med vänlig hälsning Sven Löfberg  "

Inga kommentarer: